Sunday 10 April 2011

sesuatu yang tak disangka

emmm....hari jumaat baru ni balik kampung....akak ngan yana antar...best2..tapi bila sampai kat umah,abah cerita sesuatu yang sangat mengejutkan...tetiba je abah ckp camni,
                          "mujur lah yah sempat jumpa abah"
waktu tu da pelik da nape pulak ngan abah..pastu baru lah abah cerita..baru2 ni abah hampir kena tetak ngan ank sedara dia sendiri depan kakak n abang ipar abah a.k.a parents budak tu...yang paling mengejutkan,parents dia x ckp apa2 bila anak dia maki hamun abah,bawa keluar parang mcam nak tetak abah,siap tolak abah sampai  abah terjatuh,baling batu kat abah...menyirap aku dengar..kalau ikutkan hati,mau aku serang je dak tu tapi memikirkan kudrat aku ngan langkah silat yang semakin terabur, aku cuba berfikir secara waras...ntah lah...aku pun xtau nak ckap pe..padahal abah pergi tanya elok2 kowt..bukannya g makin hamun korang pown...yang korang melampau sgt pasal pe????...abah pown ada hak dengan apa yang korang makan selama ni...lantak korang lah..makan harta anak yatim sampai busung perut tu....menyampah tul aku...memang aku xkan pandang lah keluarga korang pasni...lantak g lah nak jdi pe2 pown kat korang..nak mati ke apa ke..aku xkisah dah....


hari ni aku balik semula ke kolej...n sekali lagi aku terima berita yang sangat menyedihkan...kawan aku yang agak baik gak ngan aku da kembali ke rahmatullah pagi semalam..meninggal kerana accident...n aku baru dapat berita hari ni sebab kat umah aku xde line,bila pergi beli tiket pagi tadi baru aku dapat mesej..sangat terkejut sebab pagi jumaat tu kitaorang masih lagi bergelak ketawa sebab aku ngan dia sama2 masuk choral speaking..malam tu dia accident...memang xsangka...dah lah 2 3 hari sbelum kejadian nampak lah dia cam diam2 sgt...xsangka lak dia pergi n da xkan bual2 dah ngan dia....emmmmmm...hopefully suma akan tabah ngan pemergian dia terutama keluarga nya...n aku tau sumanya xkan sama lepas ni...pasti suma akan merindui nya...

*Al-fatihah untuk arwah Khadijah....semoga roh nya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang soleh...amin..

No comments:

Post a Comment