Tuesday 26 July 2011

cerita masa cuti

wah..rindunya kat blog ni...hampir 2 bulan tak tulis kat sni..dah bersawang2 mcam dalam gua dah...hahaha
(tapi semalam aku ada tulis tapi dgn perasaan yang marah)... 2 bulan tak dapat update apa2 sebab balik kampung..~mesti tertanya2 kan apa kena mengena balik kampung ngan update~..sebenarnya kat kampung aku tiada perkhidmatan internet sama ada bb ke,jalur lebar ke...semua takde...bukan setakat tu je,line phone,siaran tv dan radio pown takde...~sedih wooo~ mcam duk pendalaman padahal kampung biasa je kowt..huhuhu..nak pergi cc pun jauh,dah lah mahal RM4 untuk 1jam.....mahal gila kan...tak mampu aku...

sekarang masuk cerita kat kampung...heheheh..bukan ada cerita menarik pown tapi just nak share..ada certain orang anggap balik kampung ni bosan..xde apa nak buat..tapi bagi aku ni lah masanya untuk kita meluangkan masa yang lebih untuk keluarga kita..ye lah kita kan duk kat hostel,jarang2 sekali balik....apa salahnya cuti ni ambik peluang untuk bergurau senda ngan adik2,belajar memasak/menjahit ngan mak,berbual ngan abah...sebab apa tau,1 hari nnti bila kita da kerja da kahwin,susah untuk cari masa balik kampung..kalau ada pown paling lama seminggu cuti....xsempat puas duk kat kampung da habis cuti...sedih kan????...time tu lah mulalah terasa menyesal sebab da pernah sia-siakan peluang yang ada dulu....so,hargai lah keluarga anda selagi anda punya masa


sedarilah bila kita dalam kesusahan,keluarga lah yang datang dekat untuk membantu sedangkan kita bila terasa senang sedikit mula menjauhi mereka

No comments:

Post a Comment